Colliekompisarna

Alla inlägg den 30 december 2012

Av Marru - 30 december 2012 23:24

Så var årets näst sista dag här igen! Det var ju inte länge sen sist. Mamma ligger fortfarande på lasarettet, men det är ju inte första gången hon ligger nyår på lasarett. Det är ju ett par år sen sist. Tänk att hon alltid skall göra allt sån så grundligt. Pratade med min farbror idag, och han frågade om dom har kollat att hon inte har bältros. Men nog tror jag att dom måste ha upptäckt det på alla prover dom har tagit. Hans fru hade ju bältros ett antal gånger på vristen. Ja, vi får väl höra ifall det kommer nå nya uppgifter på onsdag.

 

Idag har jag varit med systrarna blå på agilityträning i Norberg. Clara var inte alls på hopphumör idag. Lizzie var bra mycket mer på hugget. Hoppas verkligen att det håller i sig tills tävlingarna börjar. Sen får vi se hur mycket vi kan tävla nästa år. Har vi tur så kanske vi har en valp här nästa sommar. Det beror ju lite på husse hur sugen han är på att vara barnvakt. Det är nog inte så lyckat att släpa med sig en valp ut på långa tävlingsdagar. Fast det vore ju bra miljöträning i och för sig. 

 

Annars har jag idag laddat ner en bok från denna sida. Boken heter Jobbigt Så funkar jobbSverige. Det finns mycket intressant och läsa i den boken. Om all den idiotin kring hur arbetslösa behandlas av bla AF. När man läser den boken så blir man verkligen fundersam över en del saker. Som när AF söker handläggare, de har ju vissa krav. Som tex högskolepoäng och annat. Verkar som om man kan få högskolepoäng på idioti också, eftersom dom på AF verkar ha en hög grad av det. Ja, nu skall ju jag hjälpa till och frisera arbetslöshetssiffran lite nästa år. Får väl alla fall hoppas att jag slipper jonglera bollar, eller sitta och rita av mina kurskamrater utan att titta på papperet. Eller vara med i en grupp och bygga torn av skräp utan att prata med varandra. Detta har man ju redan provat på   .

Av Marru - 30 december 2012 00:02

Idag var jag ensam på morgonen med hundarna. Så jag gick en vända med Micki och Farina först, dom måste få komma ut först. Systrarna är bättre på att hålla tätt som dom klarar sig. Så efter Micki och Farina så var det deras tur. Lizzie fick ett sånt där dampanfall igen. Det ser jättekul ut när hon får dom där dampanfallen för det ser ut som om hon inte har riktigt koll på sina ben, utan dom flänger och far åt alla håll   . 

 

Sen fick jag vänta till efter 13 med att ringa till Falun. Kan ju inte ringa mitt i lunchen för det har ju fullt upp med att bära mat till patienterna. Mamma hade varit inne på sin andra op, och hade precis fått komma på rummet. Så jag åkte och hälsade på hennne. Var hem till henne först och hämtade laddaren till mobilen, för mobilen tog jag igår när jag var och tömde brevlådan. Men kom ju på inatt att hon lär nog behöva laddaren också. Vet inte varför hon inte fick egen telefon på rummet. Det stod en på bordet, och jag såg att det låg 2 st telefoner i skåpet där hennes kläder hänger. Men man fick alla fall använda egen mobil där, men det blir dyrt om hon skall ringa med den till Finland tex. Men jag laddade hennes telefon med lite pengar eftersom hon har refill på den. 

 

Där var hon i rummet med höger  handen i ett stort paket. Man såg bara fingertopparna. Såg också att långfingret var separat paketerat, så troligen är det där dom gått in och spolat. Men jösses så hennes armar såg ut. Nedanför bandaget hade hon en liten plastficka eller nåt där blodet rann ner från såret. Fast det såg ju ut som om det slutat och rinna när jag var där. I andra handen hade hon dropp. Hon fick precis nån dropp från en stor påse. Vet inte om det var nån sorts sockerlösning eftersom det stod nåt om glucos på påsen. När jag var där var det en sköterska in och sa att dom bestämt sig för att byta antibiotika på henne. Tydligen så verkar inte det hon fått hjälpt nånting. Sen skulle läkaren ta ställning på hur det blir på onsdagen. Så hon blir kvar där alla fall över nyår. Hoppas hon blir utskriven alla fall innan jag börjar utbildningen så jag kan hämta henne. Jag har ju alla viktiga saker hos mig kryckor, hemnyckel och plånbok. 

 

Nu sitter jag här och försöker göra en nyårsbild från en fransk sida   . Säger bara hurra till google translator. Det blir och titta på bilden och försöka gissa sig fram. Har jag tur så blir den klar till nyår   .

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards